Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 20.05. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Bratislava (uzol) - zobrazeno 10 z 44 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50|

  Zriaďovacia stanica Bratislava východ je určená na triedenie vozňov a tvorbu nákladných vlakov. Je neodmysliteľnou súčasťou bratislavského železničného uzla a tvorí jeho jadro. Prijímajú, rozpúšťajú a tvoria sa tu nákladné vlaky. Je to vlakotvorná stanica prvej kategórie s vysokou zriaďovacou kapacitou. Vznik a vývoj tejto zriaďovacej stanice bol podrobnejšie opísaný v prvej časti. Súčasťou stanice je množstvo zariadení pomocného charakteru, ale v tomto článku sa chcem zaoberať najmä tým, čo tvorí srdce každej zriaďovacej stanice, a tým je spádovisko.

Rekonštrukcia tretieho nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave (7.)

Dnes som sa zašiel na hlavnú stanicu v Bratislave opäť pozrieť. Tretie nástupište bolo prázdne a vyzeralo byť hotové. Akurát na konci od Vinohradov sa montovali informačné panely. Okrem toho tu pracovali trolejári. O dnešnom stave sa môžete dozvedieť v tejto pravdepodobne poslednej reportáži. Doplnené fotografie nového usporiadania výhybiek na lamačskom zhlaví!  

Železničná zriaďovacia stanica Bratislava východ (1.)

   História zriaďovacej stanice Bratislava východ siaha až do 19. storočia. Železničná stanica Bratislava východ vznikla na traťovej spojke medzi stanicami v Rači a vo Vajnoroch. Už v roku 1874 sa tu vybudovala 5 kilometrov dlhá traťová spojka, ktorou došlo k prepojeniu Považskej železnice a Uhorskej centrálnej. Pripomeňme si vznik a dávnejšiu aj novšiu históriu zriaďovacej stanice Bratislava východ. Rozvoj tejto špeciálnej nákladnej stanice mal veľký vplyv na vznik a súčasnú podobu niektorých dopravní bratislavského uzla.

Rekonštrukcia tretieho nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave (6.)

   Včera som po dlhšom čase opäť zašiel na hlavnú stanicu pozrieť, čo sa zmenilo od mojej poslednej návštevy. Práce na rekonštrukcii 3. nástupišťa napredujú rýchlo a nezastavia sa ani v nedeľu. Ako to vyzeralo včera na hlavnej stanici sa môžete dozvedieť v nasledujúcej krátkej fotoreportáži. Doplnené fotografie z 24.8.2008!

Rekonštrukcia tretieho nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave (5.)

    Keďže najbližšie dva víkendy budem mimo Bratislavy, zašiel som na hlavnú stanicu pozrieť a zistiť, ako pokročili práce na rekonštrukcii 3. nástupišťa. O dnešnom stave (20.7.2008) je tu uvedená krátka reportáž. Doplnené fotografie z 26.7.2008 Doplnené fotografie zo 6.8.2008

Rekonštrukcia tretieho nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave (4.)

   Po dvoch týždňoch som včera (28.6.2008) zašiel na hlavnú stanicu, aby som zistil, čo sa zmenilo od mojej poslednej návštevy. Od začiatku rekonštrukcie ubehli už dva mesiace a tretie nástupište a koľajisko dostáva nový vzhľad.  Aktualizované a doplnené fotografie z 12.7.2008!

Rekonštrukcia tretieho nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave (3.)

   V piatok 13. júna t.r. som opäť zašiel na hlavnú stanicu, aby som zistil, ako pokročili rekonštrukčné práce. Žiaľ, aj najlepšia technika niekedy zlyhá a tak sú moje piatkové fotky zatiaľ nedostupné na harddisku v mojom trucovitom počítači. Včera som mal iné záujmy, ale dnes som na hlavnú stanicu opäť zašiel, takže aktuálne fotky z rekonštrukcie tretieho nástupišťa sú tu.

Rekonštrukcia tretieho nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave (2.)

   V sobotu 17. mája t.r. som šiel na Noc múzeí a galérií do Múzea dopravy v Bratislave. Predtým som sa však zastavil na hlavnej stanici, kde prebieha rekonštrukcia tretieho nástupišťa. Práce prebiehajú pomerne rýchlo. Z dôvodu rekonštruckie došlo aj ku zmene osobnej dopravy, pričom niektoré vlaky boli presmerované na iné stanice a niektoré budú mať konečnú a východziu inú stanicu.

Rekonštrukcia tretieho nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave (1.)

     Dňa 1. mája 2008 začala oficiálne rekonštrukcia tretieho nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave. Z tohto dôvodu došlo aj ku zmene osobnej dopravy, pričom niektoré vlaky boli presmerované na iné stanice a niektoré budú mať konečnú a východziu inú stanicu. V piatok som zašiel na stanicu pozrieť, či sa už okrem presmerovania vlakov začalo aj niečo robiť. AKTUALIZOVANÉ: Doplnené fotografie zo dňa: 10. mája 2008

Nehoda na Bratislavskej hlavnej stanici

 Dnes, 18. apríla 2008 došlo v Bratislave na hlavnej stanici ku kolízii vlakov. Do posledného vozňa vlaku EC 278 J. Hašek z Budapešti do Prahy stojaceho pri prvom nástupišti narazil zozadu posunujúci rušeň. Pri náraze došlo k vykoľajeniu posledného vozňa a k zraneniu menšieho počtu cestujúcich. O nehode informovala ŽP. Doplnené fotografie poškodeného vozňa ČD Apee.


Home